ZGODOVINA

KAKO SMO POSTALI NAJBOLJŠI …

 

Letos beležimo 58 let delovanja Kolesarskega kluba Sava Kranj.

 

Bilo je konec šestdesetih, ko je nekaj kranjskih kolesarskih navdušencev s skromnimi sredstvi in z veliko pričakovanji spoznalo, da je tudi v Kranju dozorel čas za prvi korak v tekmovalno kolesarstvo. Natančneje so sanje Evstahija Drmote in Ivana Bernarda oživele junija 1957, ko je bil v okviru Športnega društva mladost ustanovljen kolesarski klub. Sprva so se s tem športom ukvarjali bolj ljubiteljsko, v kategoriji turistov, a že nekaj let kasneje je čisto pravi naslov državnega prvaka v mladinski konkurenci pristal v Kranju.

Prvi predsednik kluba, Evstahij Drmota, je od nekod pričaral dve dirkalni kolesi in ju izročil Lojzetu Kalanu in Janezu Kavčiču, prvima dvema mladima tekmovalcema novoustanovljenega kluba. Kasneje pa so do opreme za dirke turistov prišli tudi Tone Košir, Jože Stenovec, Slavko Pirc, Janez Drinovec.

In tako se je začelo zares. Toda ta zares je veljal le za silno navdušenje, voljo in željo. Materialne podpore je bilo bore malo. Tudi strokovnih in organizacijskih izkušenj ni bilo na pretek. Bili pa so mladi, ki so želeli kolesariti, tekmovati in zmagovati. Težko je izdvojiti tistega, ki je prvi zaoral ledino uspehov. Je bil to Janez Drinovec, prvi Savčan, ki je 1966 postal slovenski članski prvak? Ali je to Franc Hvasti, ki je bil že tri leta pred njim slovenski mladinski prvak? Ali Ciril Zupan, leta 1964 državni mladinski prvak? Ali lahko sploh spregledamo Slavka Pirca, Franca Jelovčana, Janeza Jereba, Vinka Novaka, Vinka Fajfarja, Janeza Ribnikarja, Slavka Žagarja? In še koga iz vrst tistih, ki so se prvi uspešno borili v dresu Mladosti in kasneje Save? Nekateri od njih so še vedno aktivni v kolesarstvu in v delu kluba in njim gre zasluga, da je Kolesarski klub Sava Kranj postal eden največjih tovrstnih športnih kolektivov v Sloveniji, ki se v vsem svojem obdobju delovanja ponaša z vrhunskimi kolesarji in z vrhunskimi organizacijami kolesarskih prireditev.

Zanimanje Kranjčanov za dirke svojih kolesarjev je postajalo iz leta v leto večje, klub se je kadrovsko, organizacijsko in tekmovalno krepil. Zanj se je začelo zanimati tudi kranjsko gospodarstvo, ki je v kolesarjih zaznalo zanimiv medij za tržno-komunikacijske aktivnosti. In deset let po ustanovitvi kolesarskega kluba je sponzorstvo nad športniki na desnem bregu Save prevzelo gumarsko podjetje Sava Kranj, kolesarji pa so prevzeli ime svojega generalnega pokrovitelja.

V teh letih je Kranj postajal središče kolesarskega dogajanja v Kranju, pa tudi na Gorenjskem, kolesarjenje pa eden od najprestižnejših in množičnih športov v mestu. Kranj je bil ponosen na svoje kolesarje in hvaležen za njihove uspehe, tekmovalci Save Kranj pa so se mestu in sponzorjem oddolžili z neštetimi naslovi državnih prvakov, naslovom evropskega prvaka, dvakratnim naslovom svetovnega prvaka in številnimi drugimi uspehi in rezultati v vseh starostnih kategorijah.

In tako je ostalo vse do danes! Kljub zaostrenim pogojem dela in umiku dolgoletnega sponzorja, kranjske Save, se v klubu vedno znova in znova najdejo zanesenjaki, ki želijo vztrajati pri začrtani poti in pri prvotni usmeritvi kluba – strokovno delo z najmlajšimi, visoko profesionalno z mladinci in s kategorijo članov, s kolesarji in kolesarkami, ki imajo velik potencial.

slika1 slika

 

Comments are closed.